MAAK DE GEMEENTE TILBURG HARTVEILIG.

ALLEEN MET UW HULP EN INZET KUNNEN WIJ DIT BEREIKEN, DOET U MEE?

AED Aanschaffen

Om Tilburg hartveiliger te maken is het van belang dat er vanuit burgers, organisaties, bedrijven en particulieren acties worden genomen om een AED in de buurt te hebben. 
Omdat wij als stichting geen subsidies voor aanschaf AED’s ontvangen zijn wij afhankelijk van sponsoren, burger initiatieven en bijdragen van wijkraden of andere instanties.Daarom zal de aanschaf door de initiatiefnemer gefinancierd moeten worden.Wij kunnen ondersteunen en adviseren en helpen bij de aanschaf van een AED. Wij kunnen voor u de inkoop van de AED, batterijen en electroden verzorgen.Onze stichting draagt, voor een kleine vergoeding € 130,  zorg voor de plaatsing van de AED en kast mocht u besluiten dat wij de kast leveren.Voor onderhoud en controle bij iedere oproep of de AED gebruikt is vragen wij een jaarlijkse vergoeding van € 130 Wij bevestigen deze overeenkomsten altijd met een contractje.

Mogelijkheden om financiering voor een AED te regelen zijn uit onze ervaringen de volgende:

Naast eigen financiering is er misschien een mogelijkheid om een buurt crowdfunding te organiseren en mss wil de wijk- of dorpsraad  of particuliere sponsoren ook hierin bijdragen.Echter is een bijdrage van de wijk- of dorpsraad "verrijk je wijk" is niet altijd zeker maar in veel gevallen draagt men wel bij. Ook bij het plaatsen van een AED bij een flat draagt de VvE dikwijls bij.

Waar moet u op rekenen bij aanschaf van een AED:
Aanschaf AED afhankelijk van type en merk kost tussen €1500 en € 2000.Levensduur AED 10 tot 15 jaar.
Tweejaarlijkse vervanging van electroden rond €75. Vijfjaarlijks vervanging batterij rond € 225.
Bij aanschaf is het verstandig meerdere offertes op te vragen.
De kosten van het plaatsen van een buitenkast zijn:
Aanschaf hufterproof buitenkast incl slot en verwarming € 775. Er zijn goedkopere kasten maar die zijn van kunsstof.
Installeren kast en aansluiting electra € 130. Als eigenaar van de AED  ontvangt u de code van de kast en bij eigen gebruik moet dit aan onze stichting worden gemeld. Als u een AED aanschaft dan bent u eigenaar of eerst aansprekende voor deze AED. De eigenaarr geeft toestemming om stroom af te nemen voor het kacheltje in de kast, afhankelijk waar deze kast komt te hangen.
.
Hulpverleners
Deze AED moet voor hulpverleners uit de buurt worden aangemeld bij www.hartslagnu.nl 
Een AED die voor algemeen gebruik buiten wordt gehangen kan dan voor alle hulpverleners die bij Hartslagnu zijn aangemeld gebruikt worden.
Dus mensen die een reanimatie cursus hebben gevolgd of gaan volgen zijn erg belangrijk.Voor bewoners uit de gemeente Tilburg bieden wij gratis cursussen aan.

 

 Uitgebreide info voor aanschaf AED