Om Tilburg hartveiliger te maken is het van belang dat er vanuit burgers, organisaties, bedrijven en particulieren acties worden genomen om een AED in de buurt te hebben.
Omdat wij als stichting geen subsidies voor aanschaf AED’s ontvangen zijn wij afhankelijk van sponsoren, burger initiatieven en bijdragen van wijkraden of andere instanties.Daarom zal de aanschaf door de initiatiefnemer gefinancierd moeten worden.Wij kunnen ondersteunen en adviseren en helpen bij de aanschaf van een AED. Wij kunnen voor u de inkoop van de AED, batterijen en electroden verzorgen.Onze stichting draagt, voor een kleine vergoeding € 130, zorg voor de plaatsing van de AED en kast mocht u besluiten dat wij de kast leveren.Voor onderhoud en controle bij iedere oproep of de AED gebruikt is vragen wij een jaarlijkse vergoeding van € 130 Wij bevestigen deze overeenkomsten altijd met een contractje.
Mogelijkheden om financiering voor een AED te regelen zijn uit onze ervaringen de volgende:
Naast eigen financiering is er misschien een mogelijkheid om een buurt crowdfunding te organiseren en mss wil de wijk- of dorpsraad of particuliere sponsoren ook hierin bijdragen.Echter is een bijdrage van de wijk- of dorpsraad "verrijk je wijk" is niet altijd zeker maar in veel gevallen draagt men wel bij. Ook bij het plaatsen van een AED bij een flat draagt de VvE dikwijls bij.
Waar moet u op rekenen bij aanschaf van een AED:Aanschaf AED afhankelijk van type en merk kost tussen €1500 en € 2000.Levensduur AED 10 tot 15 jaar.
Uitgebreide info voor aanschaf AED